Skip to Main content Skip to Navigation
Journal articles

Les enjeux de l’enseignement de l’anglais médical : visée académique, visée professionnelle et besoins du terrain

Abstract : The Ministère de l’enseignement supérieur et de la recherche regulates French medical studies and states the necessity for medical students to learn a foreign language while separating theoretical knowledge from practical knowledge. This article takes a didactic approach to the teaching of English in medical schools. The aim is to try and define the objectives that derive from the teaching of medical English in medical schools. Teaching languages at university requires needs analysis that should take into account both academic and professional purposes, thus enabling teachers to meet their trainees’ real professional needs
Complete list of metadatas

https://hal-univ-bourgogne.archives-ouvertes.fr/hal-02952072
Contributor : Anaïs Carnet <>
Submitted on : Tuesday, September 29, 2020 - 12:55:28 PM
Last modification on : Monday, October 5, 2020 - 9:42:21 AM

File

apliut-5501.pdf
Explicit agreement for this submission

Identifiers

Collections

Citation

Anaïs Carnet. Les enjeux de l’enseignement de l’anglais médical : visée académique, visée professionnelle et besoins du terrain. Recherche et pratiques pédagogiques en langues de spécialité - Cahiers de l'APLIUT, Association des professeurs de langues des Instituts universitaires de technologie (APLIUT), 2016, Du secteur Lansad et des langues de spécialité, 35 (1), ⟨10.4000/apliut.5501⟩. ⟨hal-02952072⟩

Share

Metrics

Record views

27

Files downloads

27